شروع یک روز مثبت

0

قطعه ای از یک کتاب

«شروع یک روز مثبت»

 

به صورت طبیعی بیدار شوید. سعی کنید دست کم یک بار در هفته بدون استفاده از ساعت زنگ‌دار از خواب بیدار شوید. این کار به شما کمک می‌کند تا با ساعت درونی‌تان هماهنگ شوید.

 

بگذارید نور خورشیدی که از میان پرده‌های کنار رفته عبور می‌کند، شما را از خواب بیدار کند.

 

اگر آفتاب زود طلوع می‌کند. از فرصت اضافی پیش آمده استفاده کنید تا برای روزتان برنامه‌ریزی کنید، ذهن خود را برای گذران روز آماده و کمی هم ورزش کنید.
بگذارید صدای موسیقی شما را بیدار کند. ساعت CD-PLAYER خود را تنظیم کنید تا شما را با نواختن قطعه‌ای که با ریتمی نرم و آرام آغاز می‌شود، بیدار کند.

 


به هنگام صبح، زمانی که هنوز خوابی که دیده‌اید در ذهن‌تان تازه است، از آن الهام بگیرید. ما نمی‌توانیم صحت نمادهای خواب‌های‌مان را تأیید کنیم چون حتی ضمیر ناخودآگاه‌مان هم در این مورد به ما کمکی نمی‌کند. اما اگر سعی کنیم تا معنی احتمالی خواب‌مان را کشف کنیم، آن گاه می‌توانیم به نکاتی مثبت دست یابیم که شناخت خودمان را افزایش داده و موجب آرامش ما می‌شود.

 

خواب‌های‌تان را در دفترچه‌ای یادداشت کنید تا بعداً در طول روز بتوانید آنها را مرور کنید. نوشتن رویاها باعث می‌شود تا شما از تنش‌های طول شب رها شده و برای رویارویی با روز جدید با ذهنیتی مثبت آماده شوید.

 

هر روز صبح به محض بیدار شدن از هر پنج حس خود استفاده کنید. نور خورشید، آواز پرندگان، لمس یک حوله، مزه آب، بوی نان به محض تحریک شدن هر یک از این حس‌ها، با دقت به آن توجه کنید.

 

«مثبت اندیشیدن»
در پرده‌ی ذهن‌تان، تصویری مثبت از خودتان داشته باشید. خودتان را مثبت اندیش‌ترین انسانی بدانید که تا کنون زیسته است. شرحی کامل از ویژگی‌های ظاهری و اخلاقی شخصی بسیار مثبت‌اندیش تهیه کنید شامل مشخصات چهره، لباس‌هایی که می‌پوشد، احساسات او غیره. حال در ذهن‌تان، این شخص را مجسم کنید. انرژی زندگی را در چشم‌های او ببینید. اکنون این چشم‌ها متعلق به شما و این زندگی شماست.

 

کتاب: مثبت فکر کن
نویسنده: کیانوش سعادتمند
انتشارات: بهار سبز | ۱۳۹۳

 

نوشتن دیدگاه